ترانسمیتر سطح هیدرواستاتیک

هیدرواستاتیک

تامین و فروش ترانسمیتر سطح هیدرواستاتیک در برند های :

EMA، ENDRESS ، VEGA ،  ROUSEMOUNT  ، SIEMENS

ترانسمیتر سطح هیدرواستاتیک : قابل نصب در زیر آب و محیط باز می باشند و برای اندازه گیری سطح مایعات خورنده در مخازن و تانک های عمیق مناسب اند. در این سنسورها استفاده و کارایی مواد سازگار بسیار مهم است.

ارتفاع سنج هیدرواستاتیک سنسوری مناسب جهت اندازه گیری ، نمایش و انتقال اطلاعات میزان عمق آب درون مخازن فلزی و یا عمق ستون آب درون چاههای عمیق یا نیمه عمیق و همچنین عمق مخازن آب پشت سدها می باشد. این دستگاه در موارد زیر می تواند جایگزین ارتفاع سنج های اولتراسونیک در مخازن گردد.

 

این روش اندازه گیری در مخازنی به قطر کم استفاده میشود. که در صورت استفاده از سنسورهای التراسونیک امواج ساطع شده از آن ممکن است قبل از رسیدن به سطح مایع به دیواره مخزن برخورد کند، در مخازنی که نمیتوان نگهدارنده سنسور التراسونیک را در دهانه مخزن تعبیه نمود کاربرد فراوانی دارند .

سنسور های اندازه گیری سطح مایعات با روش هیدرواستاتیک : این دستگاه توانایی اندازه گیری ارتفاع سیالات که دارای یک سنسور فشار که فشار هیدرواستاتیکی ستون مایع را اندازه گیری می کند، را دارد . فشار هیدرواستاتیکی رابطه مستقیم با ارتفاع مایع دارد . تنوع ابزارهای اندازه گیری فشار منجر به استفاده گسترده از این روش در اندازه گیری ارتفاع مایعات شده است. فشار اندازه گیری شده برابر فشار ستون مایع به اضافه فشار سطح می باشد. لازم به ذکر است که در تانک های اتمسفری فشار سطح برابر فشار اتمسفر خواهد بود . اگر فشار سطح مایع بیشتر یا کمتر ازفشار اتمسفری باشد، سنسور فشار دیفرانسیلی به کار گرفته می شود. در این موارد، فشاری که به سطح اعمال می شود از فشار کل کم می شود، تا فقط فشار ستون مایع محاسبه شود.

لازم به ذکر است کلیه روش های اندازه گیری ارتفاع سطح سیال که بر اساس اندازه گیری فشار ستون سیال می باشد، چگالی سیال باید بطور دقیق مشخص باشد، چرا که تغییرات نسبتاً زیاد دما باعث تغییر در چگالی سیال می شود. به همین دلیل در همه این دستگاه ها از جمله اندازه گیرهای هیدرواستاتیکی،از جبران ساز دما نیز استفاده می شود

متدوال ترین ترانسدیوسر این وسایل از نوع پیزو الکتریک می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصول لطفا  با ما تماس بگیرید

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

Translate »