فلومتر مغناطیسی FIT

فلومتر مغناطیسی

تامین و فروش فلومتر مغناطیسی

شرکت فرآیند پردازان نماینده رسمی شرکت PANGU تولید کننده تجهیزات ابزاردقیق ، برند درجه یک از کشور چین می باشد . این برند دارای تمامی استاندارد های اروپایی در زمینه تولید انبوه تجهیزات ابزاردقیق می باشد  این مدارک در آخر مطلب پیوست میگردد لازم به ذکر است در این صفحه فلومتر مغناطیسی FIT تولید این شرکت معرفی خواهد شد .

تامین و فروش برند های:

ایفا صنعت Ifasanatپانجو PANGUیوکوگاوا YOKOGAWAروزمونت ROSEMOUNTاندرس هاوزر Endress+Hauserای بی بی ABBزیمنس SIEMENSهانیول HONEYWELLویکا WIKAجومو JUMO

در چند دهه گذشته پس از ابداع  تکنولوژی ساخت فلومتر مغناطیسی FIT ،  تکنولوژی های دیگری مانند  فلومتر های  اولتراسونیک Ultra sonic Flow meters ، فلومتر های توربینی  Turbine Flow metersو  غیره نیز ابداع گردید. ولی هیچ  یک  از  این  تکنولوژی  ها  ،  تاکنون نتوانسته اند با دقت و قابل اعتماد بودن مقادیر قرائت شده فلومترهای الکترومغناطیسی برابری نمایند. پر واضح است از آنجا که سرعت در نقاط مختلف سطح مقطع لوله ، متفاوت می باشد (پروفیل سیال) ، سرعت واقعی در هر سطح مقطع ، میانگین سرعت کلیه  نقاط  آن می باشد. علت دقت بالای کنتورهای مغناطیسی آن است که دبی لحظه ای اندازه گیری شده ، میانگین دبی لحظه ای میلیون ها نقطه داخل استوانه کنتور است که دائماً در حال اندازه گیری می باشند. به عنوان نمونه در فلومترهای اولتراسونیک با دو سنسور ، دبی اندازه گیری شده همواره میانگین دبی نقاط مختلف در روی مسیر حرکت سیگنال بین دو سنسور است نه نقاط داخل  کل حجم  لوله. در نتیجه  بهترین  دقت  فلومترهای  اولتراسونیک با دو سنسور ۱ ±  تا ۳ ±  درصد حداکثر مقدار قابل قرائت فول اسکیل ( FS: Full Scale ) می باشد ، در حالی که دقت  فلومتر الکترومغناطیسی بهتر از ۵/. ± تا ۲/. ± درصد می باشد.

 

PMF Flow meter
PMF Flow meter

طراحی ، سایزینگ و ساخت فلومتر های مغناطیسی بصورت سفارشی مخصوص سیالات خورنده و اسیدی .(اسید سولفوریک ۹۸% با لاینر PFA و سنسور از جنس تانتالیوم)

قانون فاراده
قانون فاراده
فلومتر مغناطیسی PMF
فلومتر مغناطیسی PMF

 

اصول اندازه گیری در فلومتر مغناطیسی FIT بر طبق قانون فارادی می باشد. قاعدتاً هر جسم هادی که یک میدان مغناطیسی را قطع نماید، در داخل آن جسم ولتاژی القاء خواهد شد که متناسب خواهد بود با شدت میدان مغناطیسی ، زاویه ی برخورد جسم هادی با میدان مغناطیسی و بالاخره سرعت عبور آن جسم از درون میدان. حال با توجه به ثابت بودن شدت میدان و زاویه برخورد، در عمل ولتاژ القاء شده در داخل  ماده هادی متناسب با سرعت حرکت سیال خواهد بود. پس در عمل فلومتر الکترومغناطیسی و فلومترهای دیگر مانند آلتراسونیک و غیره سرعت سنج می باشند. با توجه به سرعت اندازه گیری شده و سطح مقطع فلومتر ، میزان حجم انتقال داده شده طبق رابطه ی Q=VS محاسبه می گردد.
با فرض اینکه سرعت برحسب m/s و سطح مقطع بر حسب m۲ می باشد ، در نتیجه بر طبق رابطه ی بالا  m۳/s = m۲ × m/s  حجم انتقالی یا دبی ( Q ) بر حسب  m۳/s خواهد بود. با توجه به اعمال ضرایب مختلف می توان واحد های مختلف دب  m3/h , Lit/min , Lit/s و …  را از فلومتر دریافت کرد. در بعضی از مواد با توجه به ضرایب وزن حجمی می توان یک فلومتر را به عنوان اندازه گیری جرم انتقالی مورد استفاده قرار داد.
واحد های مورد استفاده در این حالت ton/h , kg/h , kg/s , g/s  و  … می باشد .

https://www.instagram.com/p/BwEC3NuDK-_/?utm_source=ig_web_copy_link

برای خرید محصول کلیک کنید

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

Translate »