سطح سنج اختلاف فشاری(DP Level Meter)

سطح سنج اختلاف فشاری(DP Level Meter) به کمک اندازه گیری فشار از کاملترین روشهای اندازه گیری سطح مایعات خصوصاً در مخازن سر بسته و تحت فشار میباشد . در این روش با اندازه گیری فشار یا اختلاف فشار ابتدا و انتهای مخزن و با توجه به چگالی سیال میتوان به سادگی ارتفاع مخزن را با دقت بالا اندازه گرفت.

 

سطح سنج اختلاف فشاری
سطح سنج اختلاف فشاری)

عملکرد سطح سنج اختلاف فشاری(DP Level Meter)

ترانسمیتر فشار دیفرانسیل ، از کل فشار ظاهر شده در سمت HP ، محاسبه تفاضل فشار از طرف LP را ممکن می کند. همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است ، انجام می شود ، جایی که LP بالاتر از حداکثر سطح پیش بینی شده است.

با این ترتیب ، هر یک از فشارهای بالاتر از سطح مایع برای هر دو مجموعه کپسول ترانسمیتر اعمال می شود و از آنجا که آنها در تقابل هستند ، این افزایشی لغو می شود. فقط فشار هیدرواستاتیک ، که بر روی HP اعمال می شود ، در ایجاد هرگونه پاسخ به ترانسمیتر موثر است که متناسب با سطح است.

ترانسمیتر DP دارای سنسورهای فشار داخلی مانند دیافراگم ، کپسولها ، کرنش سنجها و غیره است تا فشار دیفرانسیل را اندازه گیری کند. حسگر فشار بسته به نوع سنسور فشار مورد استفاده در داخل ترانسمیتر DP ، فشار اندازه گیری شده را به پارامترهایی مانند میلی ولت ، خازن ، مقاومت و غیره تبدیل می کند.

 

قسمت ترانسدیوسر دستگاه :

معمولاً از یک پل Wheatstone برای تبدیل مقاومت ، خازن یا القایی از خروجی سنسور فشار به سیگنال الکتریکی مانند میلی ولت یا ولت که متناسب با فشار است ، استفاده می شود ، سپس ترانمیتر فشار را به معادل سطح سیگنال تبدیل می کند.

کالیبراسیون :

پارامترهای کالیبراسیون ترانسمیتر DP بسته به نوع سیستم نصب بستگی دارد. به طور کلی می توان سه امکان نصب فرستنده در این زمینه را مشاهده کرد.

آن ها هستند :

ترانسمیتر نصب شده دقیقاً در نقطه بهره برداری HP
ترانسمیتر نصب شده در بالای نقطه بهره برداری HP
ترانسمیتر نصب شده در زیر نقطه بهره برداری HP

بنابراین ما باید بسته به نوع نصب در قسمت زمینه ، ترانسمیتر را کالیبره کنیم. فرمول کالیبراسیون بسته به نصب کمی متفاوت خواهد بود. هر ترانسمیتر دارای دو پارامتر مهم هستند ، آنها مقدار کمترین محدوده (LRV) و ارزش بالای برد (URV) هستند.

ما باید مقادیر LRV و URV را بر اساس نوع نصب محاسبه کنیم. شکل های زیر با فرمول ها محاسبات را دیکته می کند. پس از محاسبه مقادیر ، همان پارامترها را در فرستنده با استفاده از ارتباط HART پیکربندی کنید.

سطح سنج اختلاف فشاری
سطح سنج اختلاف فشاری

در اینجا ما در مورد دو نوع بحث می کنیم: Wet Leg & Dry Leg

Wet Leg: اگر خط LP با مایع مانند آب ، گلیکول ، گلیسیرین یا مایع درون مخزن پر شود

Dry Leg: اگر خط LP پر از هوا ، گاز یا هر گاز دیگری باشد.

فشارهای استاتیک که بر روی فرستنده های DP اعمال می شود بسته به Wet Leg & Dry Leg متفاوت است. بنابراین باید در نظر بگیریم که این فرمول و کالیبراسیون نیز متناسب با آن متفاوت است.

بعضی اوقات ما می توانیم با پر کردن آب داخل خط LP ، نصب Leg را به صورت مرطوب انجام دهیم.
در مورد طراحی دو روش (Wet Leg & Dry Leg) با در نظر گرفتم شرایط پروژه میتوان یکی از دو متد را انتخاب کرد . در قسمت پروژه های اجرا شده میتوانید پروژه های مربوط به بحث این صفحه را مطالعه نمایید .

منابع ترجمه شده : https://instrumentationtools.com/closed-tank-level-measurement-using-dp-transmitters/

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصول لطفا  با ما تماس بگیرید

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

Translate »