سیستم های اتوماسیون صنعتی

شرکت فرآیند پردازان با سابقه فعال در حوزه اتوماسیون صنعتی با بهره گیری از متخصصین مهندسین مجرب کار خود را در  زمینه فروش و خدمات پس ​از فروش سیستم های اتوماسیون صنعتی ، سروو موتورها و سروو درایوها ، سیستم های کنترل حرکت (Motion contro)، کنترل موقعیت (Position control) و همچنین ساخت ماشین آلات مخصوص گسترش داده است. این شرکت با توان فنی مناسب و نیروی متخصص و اجرای پروژه های متعدد اتوماسیون صنعتی آماده همکاری با صاحبان محترم صنایع کشور میباشد. جهت مشاوره و طرح سوالات مربوطه با ما مکاتبه فرمایید.

اتوماسیون صنعتی چیست ؟

اتوماسیون فن آوری است که بوسیله آن فرآیند یا رویه ای با حداقل کمک انسان انجام می شود. اتوماسیون  یا کنترل اتوماتیک استفاده از سیستم های مختلف کنترل برای تجهیزات عامل مانند ماشین آلات ، فرآیندهای موجود در کارخانه ها ، دیگهای بخار و اجاق های گرمایشی ، تعویض شبکه های تلفنی ، فرمان و تثبیت کشتی ها ، هواپیماها و سایر برنامه ها و وسایل نقلیه با حداقل یا کاهش مداخلات انسانی .

اتوماسیون برنامه های مختلفی را شامل می شود که از یک ترموستات خانگی کنترل دیگ بخار گرفته تا یک سیستم کنترل صنعتی بزرگ با ده ها هزار اندازه گیری ورودی و سیگنال های کنترل خروجی. در پیچیدگی کنترل ، می تواند از کنترل خاموش ساده تا الگوریتم های سطح بالا چند متغیر متغیر باشد.

به طور خلاصه ، اتوماسیون صنعتی می تواند به عنوان استفاده از فن آوری های مجموعه و دستگاه های کنترل اتوماتیک تعریف شود که نتیجه عملکرد و کنترل اتوماتیک فرایندهای صنعتی بدون دخالت چشمگیر انسان و دستیابی به عملکرد برتر از کنترل دستی است. این دستگاه های اتوماسیون شامل PLC ، رایانه های شخصی ، PAC ها و غیره هستند و فناوری های مختلف سیستم های ارتباطی صنعتی را شامل می شوند. نمودار بلوک سیستم اتوماسیون صنعتی چیست؟

ویژگی ها:

به طور کلی برخی از مزایای اتوماسیون صنعتی از این قبیل اند:

– تکرارپذیری فعالیتها و فرایندها

– افزایش کیفیت محصولات تولیدی

– افزایش سرعت تولید (کمیت تولید)

– کنترل کیفیت دقیقتر و سریعتر

– کاهش پسماندهای تولید (ضایعات)

– برهمکنش بهتر با سیستمهای بازرگانی

– افزایش بهره وری واحدهای صنعتی

– بالا بردن ضریب ایمنی برای نیروی انسانی و کاستن از فشارهای روحی و جسمی

منابع ترجمه :

۱-https://en.wikipedia.org/wiki/Automation

۲-https://www.electricaltechnology.org/2015/09/what-is-industrial-automation.html

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

Translate »