مدیریت و نظارت بر پروژه ها

مدیریت پروژه

مدیریت و نظارت بر پروژه ها : تخصیص، پیگیری و کاربرد منابع برای رسیدن به اهداف مشخص در یک دوره زمانی خاص را مدیریت پروژه می‌گویند . به بیان دیگر مدیریت پروژه به‌کارگیری دانش، مهارت‌ها، ابزارها و تکنیک‌ها برای فعالیت‌های پروژه به منظور تحقق الزامات پروژه است. مدیریت پروژه با استفاده از فرایندهایی هم‌چون فرایندهای آغازین، برنامه‌ریزی، اجرایی، پایشی و اختتامی انجام می‌پذیرد.

مدیریت پروژه
مدیریت پروژه

یکی از مشکلات بزرگ فراوری کارخانجات، ادارات و پیمانکاران در کشور ما فقدان فناوری و مهارت های کاربردی برای تخمین، برنامه ریزی، اجرا و کنترل پروژه‌ها است. پروژه‌ها عموما دچار تاخیر، هزینه‌های اضافه و عدم دستیابی به نتایج درنظرگرفته‌شده هستند. این معضل تنها محدود به بخش دولتی نیست بلکه بخش خصوصی ما نیز عملکرد قابل قبولی در مدیریت و کنترل پروژه‌ها ندارد. رفع این مشکل تنها با نگاه تخصصی به مدیریت پروژه و استفاده از فناوری ها و تجربیات روز در این زمینه مقدور می‌گردد. این شرکت آمادگی دارد مدیریت و نظارت بر پروژه‌های شما را با استفاده از فناوری نوین نرم‌افزاری به عهده گیرد. مدیریت تخصصی پروژه‌ها می‌تواند بین ۱۰ تا ۵۰ درصد هزینه‌های واقعی شما را کاهش دهد

مهندسی مدیریت: پروژه به زبان انگلیسی تلفیق علم، هنر و فن است و به منظور آموزش برای انجام فعالیت‌های آماده‌سازی، نظارت و اجرای پروژه به ویژه پروژه‌های عمرانی طرح‌ریزی شده‌است. ویژگی اصلی تخصصی مهندسی مدیریت پروژه، ماهیت بین رشته‌ای آن است. این رشته تلفیقی از رشته‌های عمران، صنایع و مدیریت می‌باشد. برای مدیریت پروژه روش‌های و طرح‌های بسیاری وجود دارد که بسته به نوع پروژه و شرایط ویژه آن اتخاذ می‌شود نحوه مدیریت پروژه تأثیر مستقیمی بر رسیدن به اهداف آن دارد .

منابع ترجمه :

۱- https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA_%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

برچسب ها:

Translate »